Home News Diario della quarantena

Diario della quarantena

Incontro on-line 18 giugno ore 16
diari_quarantena

Giovedi 18 giugno alle ore 16, nell'aula teams della prof.ssa Sabina Pavone verrà presentato agli studenti il progetto "Diario della quarantena", in collaborazione con le Università di Salerno, Teramo, Tuscia, Napoli "L'Orientale".

Il progetto vuole essere un'opportunità per gli studenti per condividere i loro pensieri scritti in tempo di quarantena ma anche oggi poiché l'emergenza sanitaria a causa del COVID-19 non si è purtroppo ancora conclusa.

Per i nostri corsi di Laurea in Beni culturali e turismo collaborano al progetto oltre alla prof.ssa Pavone, la prof.ssa Patrizia Dragoni, il prof. Pierluigi Feliciati e il prof. Federico Valacchi.

L'incontro vuole fornire agli studenti alcune indicazioni di base sul progetto e sulle modalità di partecipazione allo stesso.

I materiali raccolti fino a oggi dagli studenti di Salerno sono pubblicati al seguente link:

bandiera_inglese

On Thursday 18th June at 4:00 p.m., in the Prof. Pavone's class on Microsoft Teams there will be the presentation of the project "Diaries from lockdown", carried on in collaboration with the Universities of Salerno, Teramo, Tuscia, and "L'Orientale" of Naples.

The project aims at being an opportunity for the students to share the thoughts they wrote during the lockdown as well as the ones they write in these days, because the Covid-19 pandemic emergency is still not ended unfortunately.

For our courses in Cultural Heritage Management and Tourism, apart from Prof. Pavone, also Prof. Patrizia Dragoni, Prof. Pierluigi Feliciati, and Prof. Federico Valacchi will collaborate in the project.

The meeting wants to provide stuents with basic information about the project and how to take part in it.

For whom who will not be able to attend the meeting online on 18th June at 4 p.m., they can write an e-mail to Prof. Pavone to get more information (sabina.pavone@unimc.it).

For those who want to get a clearer idea of the materials collected up to now by the students from Salerno, this is the link to the webpage: