Home News Questionari su prof e corsi, come funzionano?

Questionari su prof e corsi, come funzionano?

Le risposte alle tue domande
Questionari valutazione della didattica

Cosa sono i questionari sulla didattica che devi compilare prima di ogni esame?
Sono anonimi?
A cosa servono?

I questionari online di valutazione della didattica - richiesti dal Ministero dell'università e della ricerca e dall'Agenzia nazionale di valutazione del sistema universitario - ci aiutano a migliorare l'organizzazione dei nostri corsi di studio.
Il tuo contributo è molto importante per individuare aspetti critici e margini di miglioramento.

Scopri come funzionano
VAI ALLA GUIDA PER LA COMPILAZIONE

How do questionnaires on professors and courses work?

Answers to your questions

Surveys on didactics

What are the evaluation questionnaires that students are required to fill in before enrolling for an exam?
Are they anonymous?
What are they used for?

The online didactic evaluation questionnaires - required by the Ministry of Education and the Italian National Agency for the Evaluation of Universities and Research Institutes - will help us to improve the organisation of our degree courses.
Your support and feedback are significant to identify any critical aspects and room for improvement.

Find out how they work
GO TO THE GUIDE FOR COMPILATION